2006/07/14

Sartu da gaur arraina portuan

Mikelek prestatutako sistema bat probatzeko (laster jakingo duzue horren berri), testutxo bat egin behar dut. Atzoko saioaren bukaeran aipatutako gai batekin du zerikusia: aditza, galdegai denean, esaldi-hasieran jar daiteke, eta hala jarri behar da zenbaitetan.

Esan genuen bi modutan izan daitekeela aditza galdegai. Horren arabera, egin eramango du ondoan, edo ez.

a) Aditz hori beste aditz batzuekiko oposizioan ulertu behar da batzuetan; halakoetan eramaten du ondoan egin.

Asmatu egin du istorio hori. (= ‘asmatu’ egin du; ez du inon irakurri, ez dio inork kontatu…).

Lokartu egin naiz; horregatik nator berandu. (= 'lokartu' egin naiz; ez dut beste eragozpenik izan garaiz etortzeko.

b) Beste batzuetan, berriz, aditzaren baiezkotasuna da galdegai (oposizioa, izatekotan ere, ezezkotasunarekin du kasu horietan, eta ez beste ezein aditzekin).

Sartu da gaur arraina portuan. (= 'gaur bai; gaur, sartu da')

Ulertu dut esan didazuna.

Egin ezazue proba bigarren kasu honetan egin jartzen, eta ikusiko duzue desegoki gelditzen dela.

Patxi

No comments:

Zehapenak eta zigorrak

Gaurko GAO tik: «Beheko zerrendako zigor espedienteen Foru Aginduak (zigor-jardunbidea hastekoa) jakinarazten saiatu arren, horrek ondorior...